• DORA MAAR

    COMBALIA, VICTORIA CIRCE EDICIONES Ref. 9788477652922 Altres productes de la mateixa col·lecció Altres productes del mateix autor
    Dora Maar murió en 1997 dejando tras de sí una aureola de misterio y de expectación. Había sido la amante de Picasso entre l936 y l943 , había fotografiado el Guernica y había sido la excepcional modelo de la serie La mujer que llora del pintor malagueño.Victoria Combalía tuvo el raro privilegio de ...
    Ancho: 155 cm Largo: 235 cm Peso: 250 gr
    Ho demanem a l'editor
    23,00 €
  • Descripció

    • ISBN : 978-84-7765-292-2
    • Data d'edició : 01/07/2013
    • Any d'edició : 2013
    • Idioma : CASTELLANO
    • Autors : COMBALIA, VICTORIA
    • Nº de pàgines : 357
    • Col·lecció : BIOGRAFÍA
    Dora Maar murió en 1997 dejando tras de sí una aureola de misterio y de expectación. Había sido la amante de Picasso entre l936 y l943 , había fotografiado el Guernica y había sido la excepcional modelo de la serie La mujer que llora del pintor malagueño.Victoria Combalía tuvo el raro privilegio de poder conversar largamente con Dora Maar en l994 y de organizar la primera retropectiva de su obra fotográfica y pictórica en 1995.
    Dora Maar era hija de padre yugoslavo y de madre francesa pero se había criado en la Argentina. Dio la espalda a sus orígenes burgueses convirtiéndose en una activista política de izquierdas que participó en el grupo Contre-Attaque y fue la amante del filósofo y revolucionario Georges Bataille.
    Siendo miembro del grupo surrealista, Paul Eluard le presentó a Picasso. En una famosa escena en el café Les Deux Magots , Dora lo sedujo jugando a clavar una navaja entre sus dedos de largas uñas pintadas de rojo. Con él vivió una tumultuosa pasión pero también un repliegue de su actividad creadora. Pasó a ser su musa, mil veces retratada en su belleza pletórica pero sobre todo como máscara sufriente y atormentada.
    Abandonada por el artista , se refugió en la religión y en la pintura,viviendo recluida en su piso de París y en su casa de Ménerbes, en el Sur de Francia.
    Victoria Combalía Dexeus (Barcelona,1952) es doctora por la Universidad Autónoma de Barcelona y profesora de Historia del Arte en la Universidad de Barcelona desde 1974. Entre sus libros se cuentan: La poética de lo neutro. Análisis y crítica del arte conceptual (1975; reeditado en 2005); Estudios sobre Picasso (1981); Antoni Tàpies (1984); El descubrimiento de Miró (1990); Picasso-Miró. Miradas cruzadas (1998).

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.